maanantai 10. joulukuuta 2012

10.12.

Kun minä olin pieni, oli olemassa tasan kaksi joulukasettia. Toinen oli Arja Korisevan Saa joulu aikaan sen ja toinen Anna Hanskin Mä uskon joulupukkiin. Kiitokset tästä iskelmäpainotteisesta linjasta kuuluvat vanhemmilleni, jotka kuunteluttivat näitä kasetteja autossa aina uudestaan ja uudestaan, joka joulu, vuodesta toiseen.

Minulle henkilökohtaisesti tärkeämpi oli ehkä Anna Hanski. Muistan, kun vanha ja virttynyt c-kasetti veti viimeisen henkäyksensä ja hajosi. Sen jälkeen ei joulu tuntunut enää joululta. Mutta voi sitä iloa, kun äiti tuli eräs päivä kotiin ja iski pöytään kirpparilta löytämänsä aarteen - Anna Hanskin joulualbumi, jälleen c-kasettina. Siihen aikaan oli jo niinkin nykyaikaisia vehkeitä kuin cd-soittimia, mutta minä vongutin jälleen kasettisoitinta.




Arja Koriseva taas liittyy kiinteästi jokaiseen jouluun, jonka kykenen muistamaan. Arja on opettanut minulle sanat jokaiseen suosikkijoululauluuni, ja olen yhä ehkä edelleen pikkuisen sitä mieltä, että joulua tule ilman Kolme yötä jouluun on -laulua. Ja minulle se Sydämeeni joulun teen -kipaleen ainoa oikea esittäjä on Arja Koriseva, eikä mikään Loiri.




Tämän joulun suosikkialbumi löytyi vahingossa, mutta josta tuli selkeä lemppari heti. Ihastuin Christina Perryn ääneen jo vuosi sitten, ja nyt tämä neitonen on tehnyt joulu-ep:n. Ihan parhautta. Alla oleva laulu on sitä paitsi ilman Christinaakin yksi ehdottomista lemppareistani.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit :)