keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

muistikatkos

Kouluunpaluussa mukavinta on ehdottomasti lomailu. Tiedättehän, kotiäitinä ei ole lomaa (tai vaihtoehtoisesti on koko ajan lomalla, ja juo sitä kaakaota ja nukkuu päiväunia), joten se, että joulunalusaika tai kymppiviikko oikeasti tuntuu lomalta, on ihan luksusta. Sieltä rivien välistä joku ehti varmaan jo lukeakin, että  minä vietän parhaillani hiihtolomaa. Tosin en hiihdä, enkä luistele, tai harrasta mitään muutakaan ulkoiluaktiviteettia, vaan olen lähinnä sulkeutunut sisään tekemään kaikkia niitä asioita, mihin ei normiarkena enää ole aikaa, jaksamista tai halua.

Aivan. Minä leivon ja siivoan. Jos onnistun lihomaan viisi kiloa loman aikana, olen tyytyväinen. Ja tämä mässäilylomahan huipentuu kaiken kruunuksi kuopuksen kolmevuotisbileisiin, joten kermaöverit ovat ihan realistinen tavoite.

Ja tämän hienon ei-mihinkään-liittyvän johdannon jälkeen näytän teille pipon, josta minulla ei ole muistikuvia.


enmuistahatunnimiä2


No okei, on mulla yksi muistikuva. Muistan, kun neuloin tätä koulussa yksi aamu odotellessani lainsäädännön tuntien alkamista. Muistan se elävästi siksi, että minulla oli joka toisella kierroksella yksi silmukka liikaa ja joka toisella yksi silmukka liian vähän. Mutta posotin menemään vaan, meitä nyt ei mitkään silmukkamäärät jaksa niin paljoa vaivata.


enmuistahatunnimiä4


Muutoin onkin vähän epäselvää, että milloin tämä on neulottu, miksi tämä on neulottu ja miten tämä on neulottu. Veikkaisin tammikuuta, ja luulisin, että minulla on ollut jonkinlainen kuviteltu tarve valkoiselle hatulle. En kuitenkaan ole käyttänyt tätä kertaakaan, mutta se ei johdu tästä myssystä itsestään vaan siitä, että Molly nyt vaan on niin täydellinen, ja ehkä unohdan tämän olemassaolon...ööh, no koko ajan. Ehkä ensi talvena sitten. 


enmuistahatunnimiä3

Ohje: Kumara Diamond Cap by Meg Myers
lanka: Garnstudio Drops Nepal (0100), 76 g
puikot: en mene vannomaan, mutta olisivatkohan olleet 4,5 mm?
ravelryssa: Remember me?

fiilis: Joo. No onhan se, tuota, ihan hieno. 

2 kommenttia:

  1. On se hieno, eihän sitä nyt himoneuloja voi joka hattua muistaa :D

    VastaaPoista
  2. hienohan se on! Ehkä ensi talvena sitten?!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit :)